sobota 15. júna 2019

Lievance

Také jednoduché piatočné jedlo u nás. Cesto, na ktoré všetky suroviny mám vždy doma 
a na mojej panvičke, kde sa ich naraz spraví  7 je to obed hotový do pol hodiny. 
A deti ich milujú...

200 g polohrubej múky
40 g kryštálového cukru
pol balíčka prášku do pečiva
2 vajcia
mlieko
štipka soli

Všetko v mise ponorným mixérom zmiešam a na keramickej panvici upečiem. 
Nasucho, bez akéhokoľvek zbytočného oleja. Vždy dve spojím domácim džemíkom 
a navrch zvyknem dávať, tak ako aj na palacinky nie šľahačku, ale miláčik 
(termizovaný tvaroh, van. cukor, trošku práškového cukru a trošku mlieka).
Ozdobiť sa dajú podľa fantázie - aj posypať grankom, ak práve nemáme doma ovocie...

A našej 5 člennej rodine robím cesto z 2 dávok.

Ja osobne mám najradšej sladké jedlá - viac ako mäsové, takže pre mňa mňamka. 
A sladké máme na obed vždy raz za týždeň.
Ako je to u vás? :-)

2 komentáre:

  1. Sladké jedlá milujem, ale keďže v mojom veku si už musím viac strážiť kilečká :-(, tak si ich dávam striedmejšie. Lievance však patria k mojim topkám. Tie tvoje vyzerajú neodolateľne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Moni, no to mi hovor, celý život si musím dávať pozor na kilá ale keď máme sladké, tak si to užijem :-)

      Odstrániť