pondelok 4. mája 2020

Retro strojčekové pečivo

Tak som rozmýšľala, aké keksíky spravím do sklenej dózičky, 
ktorú máme stále na linke, aby bolo čo poťahovať. 
Chcela som niečo nové, čo sme ešte nemali. 
A padol mi pohľad vysoko na policu v špajzi, kde už večnosť odpočíva 
krabička so zdobičkou a všetkými pomôckami na strojčekové pečivo. 
Zobrala som si ho "do výbavy" od mojej mamy, 
keďže ona ostáva pri klasike a pečie stále kysnuté buchty - mimochodom - výborné! 
Tak som urobila cesto podľa receptu v priloženom návode, 
zložila strojček a dala som sa na to. 


Tešila som sa ako malé decko pri formičkách v pieskovisku... 
stačilo urobiť cvak, potiahnuť páčku hore a na plechu ostal výtlačok s všakovakými tvarmi 
- podľa toho, aký vzor som vybrala.
Samozrejme, musím vychytať muchy - do vanilkového cesta nabudúce dám oveľa viac 
citrónovej kôry, aby viac voňali, do čokoládových nemôžem dať príliš veľa kakaa, 
lebo cesto zhustne a nejde to vytlačiť.  
Zistila som, že výdobytok ako papier na pečenie mi tu nie je nič platný, 
pretože sa naň výtlačok vôbec nenalepí.  
A že sa dajú spraviť dvojfarebné, alebo ozdobené všeličím. 
Pre začiatok mám dobrý pocit, že som to skúsila :-)
A poznámky môjho manžela typu: "Nóóó, to bude veľmi trvanlivé pečivo, je to moc suché", 
si už dlhodobo nevšímam. Neprešli ani štyri dni a naša sklenená dózička zívala prázdnotou. 
U nás keď nič iné nie je sa zjedia totiž aj suché piškóty...
A myslím, že nie je nad to, dať si čerstvé voňavé keksíky z domácich vajec a pravého masla...

2 komentáre:

  1. Podobný strojek na cukroví také mám. I u nás ležel dlouhé roky ve špajzce a loni na vánoce jsem s ním zápolila. Máš pravdu, že na pečící papír se těsto nechytá a chvilku mi trvalo než jsem přišla na to, jak se strojkem pracovat. Já mám sušenky ráda a ty Tvoje vypadají luxusně a věřím, že se po nich jen zaprášilo.
    Měj krásné dny.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Přesně takový lis také používám. Používám jen jeden tvar, ten se mi totiž líbí ze všeho nejvíc a připomíná trilobity. A také jsou brzy pryč.
    Pěkný den
    Jitka

    OdpovedaťOdstrániť