utorok 27. marca 2018

Čokoládová torta

Manžel a ja sme mali meniny a tak sme to oslávili 
iba spolu s našimi deťmi a prišla babička s dedom. Chcela som upiecť niečo jednoduchého, nie veľkého na celý plech a tak, aby to mali radi všetci (niektorí z nás proste tvarohové a pod. nemusia :-)
A tak som dala dokopy dva recepty, ktoré mám overené. Cesto je polovičná dávka z receptu na Sacherovu tortu a plnka veľmi jednoduchá z iného zákusku.
 
Dôležité je najprv v hrnci spolu so šľahačkou roztopiť čokoládu. Vypneme a dáme do chladničky poriadne vychladiť.
Maslo vymiešame do peny, pridáme rozpustenú čokoládu, vanilkový, práškový cukor a žĺtky. Zvlášť ušľaháme bielky s kryštálovým cukrom a štipkou soli na tuhý sneh. Postupne pridávame do čokoládovej masy na striedačku s múkou. Spodok tortovej formy vystelieme papierom a potrieme maslom, cesto nalejeme a pečieme v rúre na 180 stupňov.
Cesto je krásne rovné, nespravil sa mi teraz ani žiadny kopec navrchu, takže som nemusela tortu zrezávať. 
Keď je cesto vychladnuté, preklopíme ho, papier odstránime a dáme naspať obruč z tortovej formy. Čokoládovú šľahačku vyšľaháme, nanesieme na cesto a posypeme čokoládovými hoblinami (na nete som našla prajednoduchý návod: vytvoríme ich škrabkou na zemiaky)
 
Všetkým tortička veľmi chutila 🍰
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára