sobota 18. augusta 2018

Mäsová zmes na hrianky

Tento recept mám od mojej svokry, ktorá je naozaj šikovná kuchárka a tiež veľmi rada zavára. Je to vynikajúca pochúťka a - záchrana keď náhodou nič moc doma zrovna nemám a ohlási sa návšteva 😊.
Do veľkého hrnca pokrájame nadrobno cibuľu, orestujeme na oleji, pridáme mleté mäso (ja som dala bravčové, ale môže byť aj hoväzie, alebo pol na pol) a dobre popražíme, pridáme prelisovaný cesnak, preosiaty nakladač, na drobné kocky pokrájanú papriku a rajčiny, ktoré sme ošúpali.
Použila som pár týchto našich rajčín. Sú obrovské, a voláme ich "obry" alebo "mäsovky". Už sa nám urodili aj väčšie, jedna dokonca vážila až 800 g! Sú vynikajúce na chleba s masťou ale veľmi radi ich dávame do kečupu alebo pretlaku, nemajú toľko šťavy a rýchlejšie sa vyvaria. A hlavne sa výborne šúpu za surova.
 
 Potom už len dusíme a občas premiešavame kým je hustá konzistencia. Naplnila som z tejto dávky 14 horčicových pohárkov. Sterilizujeme 1 hodinu.
Podávame s hriankami posypané tvrdým syrom.
Alebo zmes zmiešame s kečupom, zohrejeme a podávame ako omáčku na špagety.
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára