štvrtok 8. novembra 2018

Naša detská knižnica

Na knižky som zaťažená. Aj moja mamička. 
Keď sme boli malí, neboli Vianoce alebo narodeniny bez toho, aby sme dostali nejakú krásnu obrázkovú rozprávkovú knižku. Zopár som si odložila do výbavy, že pre moje detičky :-) 
A som taká istá. 
Už od malička im kupujem knihy alebo ich dostanú od druhých. 
A tak sa nám knižná zbierka pomaly rozrastá. 
Tento rok sme deťom prerábali izbičky. Ale ako spravodlivo roztriediť knižky, ktoré sú aj pre chlapcov, aj pre dievčatá? A Samko ten už číta skôr Encyklopédie alebo Troch pátračov. 
Napadla ma preto myšlienka, že by sme mohli využiť staručkú komodu v pivnici a prerobiť ju na knižnicu. A že by sa krásne hodila hore na chodbu, kde bolo prázdne miesto a je rovno pri detských izbičkách. 
Svokor si šuplíkovú komodu zobral do parády a premenil ju na tento krásny kus nábytku...
Je to super, veľmi prístupné pre deti a s radosťou pozerám ako si často prezerajú a čítajú všakovaké knižky zo sveta rozprávok s nádhernými ilustráciami. Čítavame si ich stále dokola večer pred spaním a čítam si ich veľmi rada, pripomína mi to detstvo a svety, kam sa dá dostať len v predstavivosti...
Túto staručkú knižku o Zajačikovi prváčikovi možno poznáte. Uchovávam si ju ako poklad, je krásna, poučná a s dobrým koncom :-)

Tu je komoda predtým a potom 😁😁😁

16 komentárov:

  1. Mám to stejně, knížky nám k Vánocům kupoval tatínek. Byla jsem od základky velká čtenářka. Také jsem si schovala některé moje knihy a ještě přibyly knihy po našich dětech. Milovala jsem krásné ilustrace Heleny Zmatlíkové, mám schovaná leporela s jejími kresbami nebo Honzíkovu cestu. Také kupujeme vnoučátkům knížky a ony rády poslouchají čtení.
    Moc se mi líbí předělaná komoda, je z ní krásná knihovnička a myslím, že krásně zapadne do zařízení vašeho domu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ruži, práve o Helene Zmatlíkovej som nedávno čítala článok v časopise KRásný rok. Má naozaj kúzelné obrázky...

      Odstrániť
  2. To je pěkný kus nábytku!
    A knížky, to je opravdu senzační věc, čtení a snění!
    Jiřina z N.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Přeju dobrý večer! aj my sme čtenáři velicí,milujeme knihy.a Tvůj svokor je "macher",pěkně to spravil. abych odpověděla na dotaz,kolik že máme zborů??
    v malé schole moje dvě vnučky,10 a 7 roků a dcerka naší scholistky-12 roků.a "my velcí" jsme takový pohyblivý počet...na svátky kolem 13 členů a během roku 8-10. je tomu třebe obětovat čas a každý ho nemá.naše klávesistka je na mgr studiu,4 maminy s dětma(kytaristky),2 flétnistky a my "staré mamy" to jistíme.takže o zboroch nemože byt řeč,ale ke cti a slávě Boží sa snažíme.já hraju na kytaru,ale protože brnkám od 15let country styl,dám ráda prostor těm,co to umí.ale jednou u nás bylo biřmování a byla jenom jedna kytara...takže jsem musela.no,byla jsem málo živá.....ale po obřadu biskup o.Hrdlička chválil,tak nevím.každopádně-nikdo neutekl,všichni určitě naslouchali slovu Božímu :-))))a setřičky dominikánky jsou úžasné,to je velká pomoc. tož tak,to sem sa rozepsala....a píšu to "československy",aspoň sa zasměješ.my tady na Slovácky mluvíme nářečím,to je mně nejbližší a vím,že to rozluštíš. přeju hezký předadventní čas(zatím je jak na jaře) a mávám na Záhorí,Helena.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No teda, tak to si dobra, Helenka, ked si sama na birmovke hrala na gitaru!!! A este ked si dostala pochvalu, tak je to urcite vpohode. Ved gospel je povacsine o akordoch a country je o akordoch (chodila som na gitaru na strednej dva roky na country) to ma hrozne bavilo a doteraz tuto muziku pocuvam rada. Teraz ja gitaru oprasim vzdy len na Vianoce, ked chodime koledovat s Dobrou novinou, lebo musim, aby sme v nasej skupinke neboli len nasucho :-) A to je super, ked tam mate reholne sestricky. My sme mala filialka, ale v nasej obci je nova zastavba a je to v nedelu poznat, ze ovela viac deticiek ide na krizik :-) A jasne, ze Ti rozumiem, Zahoractina v okoli Skalice je zmes slovenskych a ceskych slov :-) Moja maminka pochadza od Kyjova, takze tam mam polovicu rodiny :-) Maj sa krásne...

      Odstrániť
    2. Musím uvést věci na pravou míru,abych se nechlubila cizím peřím...jedna kytaristka byla k dispozici,ale nechtěla hrát sama,tak proto jsem se s velkým sebezapřením a notnou dávkou strachu přidala....takže tak. mávám,Helena.

      Odstrániť
    3. nevadí :-) aj tak si dobrá :-)

      Odstrániť
  4. oprava: na Slovácku.
    a vnučky mám 4.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nádherný blog,
    práve som vás objavila a tak spätne čítam a čítam a čítam...
    Ste veľmi šikovná, aj pán manžel, klobúk dolu a máte krásny dom a šikovné ruky :-)
    Prajem pekný víkend a rada si vás uložím do mojich obľúbených blogov.
    Aďka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Aďka, teší, že sa Vám moje príspevky páčia :-)

      Odstrániť
  6. Skvělý nápad a krásná práce. Vypadá úplně jinak, ... dokonale. A těch knížek, co se do ní vejde.
    Lubico, krásný víkend Ti přeji. D.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dáška, aj Tebe krásny víkend a veru - ešte je v knihovničke veľa miesta, tak môžeme plniť knižkami :-)

    OdpovedaťOdstrániť