štvrtok 27. decembra 2018

Vianočný čas u nás

Vianoce mám veľmi rada. Doma je tak útulne, sme všetci spolu a aj keď toho mám veľmi veľa, snažím sa, aby sme s deťmi popri všetkých radostiach nezabúdali na to najhlavnejšie:
počas Adventu si pripomínať, o čom Vianoce vlastne sú a počas nich osláviť narodenie Pána Ježiša.
Tohtoročný stromček musí mať tradične farebné svetielka - deti to tak chcú. Zavesili sme naň sklené gule,  moje retro drevené ozdôbky a patchworkové gule, ktoré vyrobila moja neter.
Na Štedrý deň som uvarila kapustnicu, tak ako ju máme radi - s mäsom, hríbami, klobásou a sušenými slivkami. O 16tej som išla s Anetkou do kostola - bol plný, do posledného miesta -
- je to vianočná sv. omša hlavne pre deti - keby už nedali polnočnú. 
Na konci v žiare stoviek svetielok, ktoré sa trblietali v prítmí 
sme zaspievali Tichú noc a pobrali sa domov.
Spolu s rodičmi sme zasadli k Štedrovečernému stolu.
Najprv ale manžel prečítal úryvok z Evanjelia podľa Lukáša ako to bolo s narodením Ježiška 
a potom sa pomodlíme.

Babička nám zavinšuje:
"Vinšujem vám ščastlivé svátky
Krista Pána narodení
a po smrti Královstvo nebeské."

Potom podá každému oplátku s medom.
Na stole horí Betlehemské svetlo - je to svetlo z Betlehema, ktoré k nám na Slovensko každý rok pred Vianocami privezú skauti. Potom sa dostane do jednotlivých farností a v kostole si ho môžeme odpáliť a priniesť domov.
Na večeru mávame klasicky vyprážaného kapra alebo tresku a šalát. 
Nám, dospelým to ani nepríde, vpohode sa rozprávame pri stole, ale deti už nemôžu vydržať." "Mamiii, kedy už príde Ježiško? Už ste konečne dojedli? Už poďme k babičke!" 
A tak idú pozrieť stromček k starým rodičom do ich domčeka, ktorý stojí na dvore.
Ich stromček sa Julianke páči zo všetkých najviac - lebo sú na ňom sladkostičky!

A za ten čas k nám príde Ježiško.

Je nádherné pozorovať deti, ako sa úprimne tešia, keď uvidia balíčky pod stromčekom, ukazujú, čo všetko dostali a za malú chvíľu sa obývačka na celé hodiny zmení na jednu veľkú herňu...

Ja som sa dávnejšie zmienila, že by som chcela maliarsky stojan, ale také kreatívne darčeky som naozaj nečakala💚
Tak sa teším, že budem maľovať!





Na druhý deň, na Božie narodenie sme s deťmi pripravili Jasličkovú slávnosť. 
Bolo to veľmi milé a krásne...
A na Štefana chodíme každý rok koledovať. Prinášame Dobrú novinu do domov spolu s deťmi 
tak ako stovky iných skupiniek po celom Slovensku. 
Výťažok z koledovania ide na pomoc pre deti v Afrike.
Prajem Vám všetkým krásne a požehnané Vianoce plné lásky, radosti a šťastia...

2 komentáre:

  1. Měli jste na Vánoce domeček krásně vyzdobený, moc se mi líbí stromeček.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Ruži, veď každá to máme doma na Vianoce krásne... keďže máme veľký dom, tak mohol byť aj veľký stromček:-)

      Odstrániť