nedeľa 18. apríla 2021

Punčový rez


Tento zákusok bol pre nás, ako deti vždy veľmi sviatočný. 
Vychutnať  sme si  ho  mohli len keď sme dostali výslužku z nejakej svadby od známych 
a keď sme krabičku otvorili - júúj, nádherne vyzerajúci ružový šťavnatý zákusok 
zmizol ako prvý.Prešlo veľa rokov a moje deti sú presne ako my. 
Tak som si povedala, že im ho skúsim upiecť. 
Google mi ponúkol kopec receptov plných ružových punčákov a tak som upiekla prvý, druhý 
a stále sa mi nepozdávala technika, ingrediencie, množstvo atď. 
Takže až po minimálne šiestich cukrárskych pokusoch mojej maličkosti o tento lákavý rez 
som zistila, ako ho mám a budem robiť. A hlavné je, že to v podstate vôbec nie je žiadny 
kulinársky zázrak, ale úplne jednoduché pečenie piškótových korpusov plus to ostatné :-)

1. cesto
V mise vyšľaháme 3 bielky so 120 g kryštálového cukru úplne do tuha a leskla. 
Primiešame 3 žĺtky a ešte šľaháme. Potom zľahka vmiešame 120 g polohrubej múky. 
Cesto rovnomerne nanesieme na plech (vnútorná plocha 36 x 27 cm) 
a pečieme na 180 stupňov 12 minút.
Chvíľu necháme vychladnúť cesto preklopíme, odstránime papier a odložíme.



Tak isto upečieme ešte 2. cesto

3. cesto
Je vlastne to stredné, ružové.
Vyšľaháme 4 bielka so 120 g kryštálového cukru do tuha a leskla, pridáme 4 žĺtky a šľaháme. 
Potom pridáme 140 g hladkej múky a červené cukrárske farbivo a zľahka premiešame. 
Cesto pečieme 15 min.


Ja mám dva rovnaké plechy, takže je to rýchlejšie, ale aj tak sa nemusíte báť, ak máte 
k dispozícii len jeden plech. Pláty sa pečú len pár minút, veľmi rýchlo vychladnú, 
takže manipulácia s jednotlivými cestami je rýchla a nezaberie veľa času.


Teraz dáme 1. bledý piškótový korpus späť na plech. Potrieme ho lekvárom, alebo ríbezľovým džemom. (Ja som zmiešala lekvár s čerešňovým džemom. 
Podstatná je farba, aby pekne výrazne oddelila jednotlivé vrstvy ciest.) 

Na to položíme ružové cesto. To popolievame cukrovým sirupom.


Cukrový sirup:
Do 1/2 l hrnčeka dáme asi 2,5 dcl vody, trošku rumu, farbiva, a červeného sirupu. 
Lyžicou rovnomerne polievame cesto aby sa dobre nasiaklo. 

Opäť ho natrieme džemom a položíme tretie cesto - bledé. 

Na plech položíme rovnú plochu a zaťažíme ju, tak sa cestá pod ním rovnomerne zrovnajú 
a necháme niekoľko hodín odležať. 

A nakoniec na zákusok nanesieme ružovú polevu. 

Poleva:
Zmiešame citrónovú šťavu, trochu červeného sirupu, punčovej arómy (alebo rumu), 
farbiva a práškového cukru. 


Zákusok je dobré nechať v chladničke cez noc odležať, 
takže keď sa na druhý deň ide krájať, 
je pevný, rovný a šťavnatý.




13 komentárov:

  1. Tomu říkám hodná maminka. Ty jsi, Lubico, tak šikovná a ochotná kuchařinka, poklad v domácnosti. Řezy jsou jeden jako druhý, skvělé dobrůtky. Jiřina z N.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jiřinka, ďakujem moc za milé slová, ale zas až tak ochotná moc nie som, keď sa dá, padám preč z kuchyne :-) Ale čo by človek nespravil pre svoje lásky, a tak každý deň varím a každý tretí pečiem :-))))

      Odstrániť
  2. Ano,jste opravdu moc šikovná.Máte to krásné,hned bych si nějakou dobrotu dala.Marťa.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Marti, hneď by som Vám ponúkla, keby sa dalo :-)

      Odstrániť
  3. Lubico, jsi moc šikovná. Řezy se Ti povedly, jsou jak od cukrářky. Určitě dětem moc chutnaly.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To chutili, Ruži, nie sú obrovsky vysoké ako bývajú od cukrárok, tak sa rýchlo popapajú :-)

      Odstrániť
  4. Lubico, vypadá to výborně. Punčové řezy miluje můj taťka a tak mu je občas také dělám. Měj se hezky, zdraví Tě Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Díky, Lenka, sama som rada, že ich viem robiť, ale ako som písala - až na šiesty pokus sa začali dariť :-)))

      Odstrániť
  5. Punčové řezy jsem milovala už jako malá a chutnají mi dodnes. Ale sama jsem ho ještě nikdy nedělala :-) a že už po tom světě nějaký ten pátek chodím.
    Tvoje pečení je povedené !'
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Hanka, tak možno ho niekedy skúsiš upiecť :-)

      Odstrániť
  6. Krásne punčové rezy. Ja som naposledy piekla punčovú roládu, mňam.
    Pekné dni,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Punčovú roládu? Fíha, tak to musí byť super a krásne, kuknem si to na nete, ani som nevedela, že sa taká dá :-)))

      Odstrániť