sobota 21. júla 2018

Domček pre bábiky - 1. časť

Keď som bola malá, mali sme doma domček pre bábiky, ktorý vyrobil môj ocko ešte pre staršiu sestru. Nebol klasický poschodový, ale prízemný a nábytky a bábiky sa doňho dávali zvrchu.  Bol praktický v tom, že keď sme sa s ním práve nehrali, šup pod posteľ.
Keď som bola staršia, pustila som sa do jeho renovácie. Dala nové tapety, na dlážky som použila dyhy, prebúrala som stenu medzi obývačkou a kuchyňou. Akosi už vtedy ma bavilo zariaďovanie a bývanie a vôbec mi neprekážalo, že som vlastne už dosť veľká a stále sa hrám s bábikami.
Prešlo veľa rokov, domček už neexistuje (čo ma mrzí) a vo mne ostala túžba mať domček pre bábiky. Keď sa narodila moja dcérka Anetka, mala som aspoň dôvod na to reálne pomýšľať :-)
 
Jedného dňa som to už nevydržala, navrhla som si domček tak, aby sa mi páčil a aby sa doňho zmestilo všetko, čo som chcela. Dala som si na laseri vyrezať steny, strechu, okná, dvere  a schody.
Manžel mi to všetko v dielni dal dokopy a potom som sa s veľkou chuťou pustila do práce.




Časom by som veľmi rada vytvorila záhradku k domčeku, a dala viac kvetov na balkóny.
Zatiaľ má svoje miesto v polici v dievčenskej izbičke.
🏠

3 komentáre:

  1. Dobrý deň váš blog som objavila až dnes a veľmi mi pomohol. Mam malú dcérku a tiež by som pre ňu (no tak trochu aj pre mňa) chcela domček pre bábiky. Manžel navrhol kúpiť ale ja som tiez ten tvorivý typ, ktorý musí mať veci odlišné ako väčšina ľudí. �� dlho som rozmýšľala z čoho domček vyrobiť, možnosti boli masív mdf, osb, preglejka. Preto som sa chcela spýtať, z čoho ste domček vyrobili vy a ako ste ho zlepili? Iba pomocou lepidla ci aj klince na poistenie. Inak je krásny, my sme ako deti mali iba z krabice, vtedy by som sa veľmi potešila, keby nám mamina urobila takýto. Aj teraz by som sa doňho nasťahovala �� tak prajem pekný deň a ďakujem ��Tímea

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Timea, ďakujem, som rada, že sa Vám náš domček páči a naozaj Vám prajem, aby ste si splnili sen o tom svojom a podaril sa Vám :-) Ja mám možnosť dávať si vyrezávať na laseri, tak steny sú zo 6 mm preglejky. Spájali sme ich lepidlom, ale aj klinčekami bez hlavičiek, pre istotu. Aj strecha je z preglejky a škridle, dlážky sú z dyhy.

      Odstrániť
    2. Ďakujem vám veľmi pekne. Naozaj ste veľmi šikovná a škoda, že takých domčekov nie je viac v obchodoch, určite sú krajšie ❤️

      Odstrániť