štvrtok 6. septembra 2018

Slivkový lekvár

Bola som na návšteve u mojej švagrinky a keď prišla reč na to, koľko máme tohto roku ovocia a čo všetko sa dá z neho robiť, dala mi tip na lekvár, ktorý sa pečie v rúre.
Svokra robí lekvár vonku na kotline v obrovskom hrnci. Stojí pri tom takmer celý deň a hoci má potom veľa pohárikov, ja si nemôžem dovoliť stráviť pri tom toľko času.
Takže som ten pečený hneď aj skúsila a veru je to perfektné.
Pozmenila som pomer cukru, lebo slivky sú od letného slniečka tak sladké, že som ho nakoniec ani vôbec nemusela dávať, ale tu je recept, môj upravený a lekvár je koniec koncov výborný
a vôbec nie je presladený.
 
V rúre sa lekvár krásne piekol, naozaj len občas som prišla a premiešala ho, vôbec sa nepripaľuje, vôbec to neprská, naprosto jednoduchá záležitosť. Len nabudúce budem vedieť, že môžem kľudne dať dve dávky na jedno pečenie, lebo zo zmesi sa vyparili 2/3 
a naplnila som len 6 horčicových pohárikov a sterilizujeme. Ale naozaj odporúčam každému.
Predsa len, domáci lekvár je domáci...

3 komentáre:

  1. Prines ochutnať :-) inak super nápad to vyzerá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. O tom, že se povidla dají péct v troubě jsem četla na FB. Já jsem kdysi dělávala ze švestek klevelu, která se pak vaří bez míchání. Nepřipálí se, ale nesmí se opravdu míchat. Je řidší než povidla, ale je také moc dobrá, dá se mazat na palačinky, bramborové placky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď som počas pečenia ten lekvár ochutnala bol výborný aj keď nebol ešte hustý. Vpodstate džem zo sliviek :-)

      Odstrániť