sobota 21. marca 2020

Zbierka zvončekov

Už dávnejšie som si chcela pofotiť moju zvončekovú zbierku. 
Konečne som sa na to dala vďaka výzve od  Marty  
Tiež to u mňa začalo postupne. Nejaké som proste mala doma už neviem odkiaľ. 
Švagrová zbiera anjelov a ja som si povedala, že budem zbierať tiež niečo a napadlo ma, 
že keďže milujem keramiku a už mám nejaké keramické zvončeky doma, budem v tom 
pokračovať. Občas si nejaký kúpim na remeselnom jarmoku, ale veľkú väčšinu som dostala. 
Od sestier, babičiek, švagrovej. A tak sa mi zbierka každým rokom postupne rozrastá. 
Mosadzný v strede vzadu je môj posledný kúsok, priniesla mi ho mamička od jednej pani, 
že ho mala na krku zavesená ich kravička. Zvoní najkrajšie zo všetkých...
zelené v kuchyni...
Nezbieram zvončeky všetky, čo mi prídu pod ruku. Mám len také, ktoré sa mi naozaj páčia.
A snažím sa ich zakomponovať do celého interiéru domu tak prirodzene, 
aby ladili v miestnosti ale pritom si vystaviť všetky, ktoré som dostala...
Zvončeky keramické, kovové i prútený od známeho šikovného košíkara...
Tento mi priniesla sestra z Lotyšska...
Kvietkovaný romantický sa mi veľmi páči...
jemný paličkovaný...

Hnedé zvončeky si našli miesto na kovovom vešiaku v obývačke...
od svokrovcov z pútí a ten kovový mi priniesol svokor zo Svätej zeme...

zvončeky ako svietniky...

v rožku nad dverami do detských izbičiek visia na konári zvieratkové zvončeky...
jeden na verande...
a ešte mám zopár takých vianočných, ktoré sú uložené v krabici 
a vyložím ich vždy na Vianoce...
Toto je moja doterajšia zbierka zvončekov. Pomaličky si chcem zbierať ďalšie a ďalšie 
a je to pre mňa malá pripomienka od mojich blízkych, ktorí na mňa mysleli a potešili ma. 
🌿
Pamätám si, keď som bola dievča, boli sme s rodičmi na dovolenke v Nízkych Tatrách. 
Každý deň z okna chaty bolo počuť hlahol stoviek zvončekov, ktorý sa niesol doďaleka,
keď tade prechádzali stáda ovečiek a ten zvuk mi zvonil v ušiach ešte týždeň, 
aj keď sme už boli doma.
Zbierať zvončeky je pre mňa milá záľuba...

7 komentárov:

  1. ahoj-krásná sbírka zvonečků!!vidím,že v tom nejsem sama.....Pěkný den!Zdena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zdeni, ja sa môžem schovať so svojou mini zbierkou cca 50tich zvončekov a Tvojich 1300 :-)

      Odstrániť
  2. Ĺubi, to je nádherná sbírka. Každý kousek je originál a to se mi líbí. Máš je krásně naaranžované, moc se mi líbí ten závěs na zvonečky, co máš v obýváku a i v kuchyni.
    Kochám se každým zvonečkem.
    Měj fajn dny. D.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ĺubko, mně se moc líbí, jak to máš všechno promyšlené, aby sbírka působila nenásilně, nebylo to chaotické a nevypadalo to jak ve výkladní skříni. Velice vkusné, ostatně jako vždy. "Dobová" fotografie dětí mě úplně dojímá. Máš krásný servis. Marta

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Marti, ďakujem za milé slová. Ten karamelový brúsený servis som si kúpila z mojej prvej výplaty do výbavy :-) Strašne sa mi páčil :-)

    OdpovedaťOdstrániť