piatok 25. septembra 2020

Mrkvovníky

Naozaj u nás veľmi častá pochúťka, ktorú robím niekoľkokrát za rok. 


Keďže volala kamarátka, že prídu na návštevu - ktorú som už dlho čakala a tešila sa na ňu,  
v najväčšom daždi som bežala do záhrady, vyrýľovala zopár bio mrkvičiek, 
rýchlo zarobila cesto, na každý štvorček dala môj domáci lekvár, 
zavinula bábätká - ako ich nazýva naša Julianka 
a takmer tri plechy voňavých chutných mrkvovníčkov bolo na svete na ponúknutie.

A tu je receptík:


Všetky suroviny dám do misy, rukou poriadne vymiešam, cesto rozdelím na dve časti,
 prvú polovicu rozvaľkám na hrubej múke, rádielkom rozdelím na štvorčeky, 
dám lekvár, zabalím,  uložím na plech a pečiem na 180 stupňov.




7 komentárov:

  1. Z mrkve jsem ještě nepekla. Když vidím šátečky z mrkve, tak bych hned ochutnala.
    V Česku, v městečku Polná se každý rok koná mrkvancová pouť. Mrkvance se pečou z kynutého nebo plundrového těsta a mají mrkvovou náplň. Letos se kvůli koronaviru nekonala.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ruzi,hned som si pozrela info o tejto pouti,je to zaujimave,aj tie mrkvance by som velmi rada ochutnala...

      Odstrániť
  2. Tak na ty bych se vrhla a jedla je k čaji ještě vlažné! Mamka pekla z podobného těsta jen takové sušenky, kulatého tvaru, bez náplně a moc nám - dětem - tehdy chutnaly. Myslíš, že by se daly plnit tvarohem? dík. Jiřina z N.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. A co s tou druhou půlkou těsta??Jitka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jaaj zabudlla som to dopisat.myslela som to tak,najprv rozvalkam jednu polku a potom tak isto druhu polku cesta.lebo naraz by sa to zle robilo😄

      Odstrániť
  4. Vypadají velmi chutně :) Hned bych si dala :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovedaťOdstrániť