nedeľa 19. apríla 2020

Domáce tortilly

Dnes na obed som robila tortilly s pečeným masom, ľadovým šalátom a domácou majonézou.
Recept je tak jednoduchý, lacný a chutný...
Pamätám sa, ako som raz stála pri nákupe v obchode a premýšľala,
či mám ten balík s tortillami  kúpiť alebo nie. Tuším v  balení boli tri alebo štyri kúsky,
čo by nám na obed aj tak nestačilo a musela by som zobrať dva sáčky.
Nakoniec vo mne zvíťazilo predsa len to, že aj keď to chce trošku práce,
doma spravím domáce tortilly pre všetkých a budú čerstvé,
nie polotovarové, na čo nie som zvyknutá. 
Suroviny sa snažím kupovať čo najviac základné a potom z toho varím. 
Tým samozrejme nechcem nejako kritizovať tých, čo polotovary kupujú, ale myslím, 
že je zdravšie variť všetko čerstvé, kde viem, čo v tom je. Tá  zázračná niekoľkomesačná 
trvanlivosť niektorých potravín je pre mňa príliš záhadná......

Takže k receptu:

500 g hladkej múky
260 ml horúcej vody
100 g bravčovej masti
1 lyžička soli

V miske všetko premiešame, dáme na dosku a tam poriadne prehnetieme až vznikne
krásne hladké nelepivé cesto. Z tejto dávky som urobila 8 rovnakých guľôčok,
rozvaľkala na tenké placky a na suchej panvici na miernom ohni upiekla.


Tortilly robievam aj tak, že upražím rybie prsty, a tie s ľadovým šalátom dám na tortily
a prelejem domácim tzatziki.

5 komentárov:

  1. Dlho som hľadala recept na tortily aby som ich nemusela kupovať, ďakujem. Skúsim urobiť podľa teba.

    AKO SI ZVOLIŤ SPRÁVNE OBLEČENIE NA CVIČENIE?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som tiež robila už z rôznych receptov na nete, ale tento je pre mňa najlepší, cesto sa musí poriadne miesiť rukou až je krásne nelepivé. Tak nech sa podarí!

      Odstrániť
  2. Ty se ti povedly, opisuji si recept. Přeji krásné dny. D.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tortilly jsem nikdy nejedla a ani nezkoušela udělat. Napíšu si recept a vyzkouším.

    OdpovedaťOdstrániť