utorok 30. marca 2021

Vajíčka zo sadry

Chcela som si vyzdobiť vonku dvor a poličku pri zadnom vchode na jarnú nôtu. 
A práve vajíčka sú typický posol jari... 


Lenže u nás by výdušky vietor naisto odfúkol, preto ma na pintereste zaujali 
vajíčka zo sadry. Sú ťažké, takže ostanú tam, kam ich položím.


Je to veľmi jednoduché a lacné. Nachystala som si výdušky tak, že som len na jednej strane 
urobila väčší otvor, zamiešala som si bielu sadru s vodou aby bola redšia 
a len som ju "naliala" do výduškov. 




Sadra uschla do pár hodín. Horšie bolo šúpanie. 
Vajíčka som povaľkala aby sa narušila škrupinka a pomaličky ich ošúpala. 
Pomaly, lebo keď sa Vám tvrdý kúsok škrupinky zaryje pod necht, nie je to nič príjemné :-) 
Ale išlo to. Len ja sa asi moc ponáhľam :-)


Som spokojná veľmi. Bielunké vajíčka krásne oživia akúkoľvek veľkonočnú dekoráciu, 
či už ich dáte do kvietkov, do hniezdočka z machu, alebo len tak, voľne...


O kúsok ďalej mám o stenu opreté staré drevené okenné rámy. 
Priniesol mi ich môj manžel zo zberného dvora, že to tam videl a myslel si, že ich asi využijem :-) 
Je to zlaté, keď už aj chlap sám od seba ocení moju lásku k starým veciam 
a ich ďalšiemu využitiu :-)


Zopár brezových konárikov som zviazala, aby vytvorili akoby hniezdočko 
a maľované sliepočky z mojej dielničky si tam krásne trónia. 
Po Veľkej noci ich nahradím drevenými maľovanými vtáčikami.



4 komentáre:

  1. Lubico, to je tak krásné a milé! Okna nemají chybu. Starý šicí stroj také ne. Jiřina z N.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lubico, na vajíčka ze sády jsem už taky koukala na pinterestu, ale ještě nezkoušela. Okýnka jsou super, také jedno takové mám v obýváku na zdi a měním si na něm výzdobu. Přeju hezké a zdravé Velikonoce. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Sádrová vajíčka jsou hezký nápad a možná by se na ně dalo i malovat nebo do nich něco vyškrábat. Moc se mi líbí dekorace na starých okenních rámech.
    Měj hezké dny.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Prima sádrový nápad :-) a dekorace na rámu okna nemá chybu.
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť