pondelok 23. decembra 2019

Adventný kalendár 2019


Nad komodou s detskými knižkami mi pribudla nová polička. 
Kovové liatinové konzoly som si objednala z netu a manžel mi vyrobil drevenú dosku. 
Hneď si na nej našiel svoje miesto náš tohtoročný adventný kalendár. 
Tento rok som ho urobila trošku inak ako po minulé roky. 
Nedali sme si adventné predsavzatie, ale do každého jedného papierového vrecka 
som vložila lístok s úlohou, ktorú sme mali v ten deň splniť. 
A iba občas do niektorého žuvačky či cukrík.
Naše deti až tak veľmi nemusia sladkosti a zo skúseností viem, 
že sa z adventného kalendára potom len hromadili v špajzi. 
Takto to bolo veľmi dobré. 
Bolo milé, keď ako prvé ráno som počula Anetkine kroky na chodbe, 
ktoré smerovali k adventnému kalendáru a zvedavo otvárala balíček s úlohou, 
čo dnes treba spraviť.




Popravde, zabralo mi to trochu času vymyslieť úlohy, ktoré by deti zaujali, 
priblížili im duchovne Advent, a tiež zosúladiť to, že veľa úloh sme museli robiť spolu. 
Ale to ma donútilo naozaj splniť v ten deň, čo tam bolo napísané. 
A veru si deti za tým stáli, takže keď tam bolo že spolu upečieme a spravíme medovníkovú chalúpku, toľko sa od rána dožadovali, kedy ju spravíme, že som to nemohla nijako odložiť na inokedy. 
Takže tento kalendár bol vlastne aj pre mňa:-)
A tu sú úlohy, ktoré sme mali v kalendári a zopár ďalších...


  • V 1. adventnú nedeľu prinesieme adventný venček do kostola na posvätenie               a prečítame si,  čo je Advent
  • Prichystáme kŕmidlo pre vtáčiky
  • Zahráme sa všetci spoločenskú hru
  • Vyrobíme vianočné pohľadnice
  • Pošleme vianočné pohľadnice
  • Prečítame si o svätom Mikulášovi
  • Večer si uvaríme detský punč a prečítame si vianočné príbehy
  • Pripravíme darček pre ocka
  • Urobíme dobrý skutok
  • Zájdeme na cintorín a zapálime sviečku a pomodlíme sa
  • Vyrobíme perníkovú chalúpku
  • Naučíme sa vianočnú koledu
  • Každý si vyzdobí svoj stromček do izbičky
  • Pozveme babičku a deda na nedeľný obed a pomôžeme s jeho prípravou
  • Precvičíme si koledovanie na Dobrú novinu
  • Odstrihneme vetvičky čerešní a dáme ich do vázy s vodou a prečítame si o sv. Barbore.
  • Pri večernej modlitbe poďakujem Nebeskému Otcovi za 5 vecí
  • Vyhľadáme v Biblii Evanjelium podľa Lukáša 1, 26-38 a prečítame si ho
  • Pôjdeme pomôcť do kostola upratovať a pripraviť vianočnú výzdobu
  • Povieme si, čo sa nám na tom druhom páči.
  • Upraceme si každý svoju skrinku s oblečením 
  • Pripravíme doma Betlehem
  • Pôjdeme spoločne na sv. omšu a prinesieme si domov betlehemské svetlo
Vianoce sa nezadržateľne blížia a už ostáva len jeden deň. 
Prázdne kolíčky svedčia o snahe a krásnych spoločných chvíľach, 
ktoré sme vďaka úlohám prežili a pripravovali sme sa tak na Vianoce 
a na narodenie Ježiška...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára