piatok 17. januára 2020

Zimná spomienka na deda

Tento príspevok venujem môjmu dedovi Jiřímu. 
Jeho si pamätám najviac zo starých rodičov, lebo sa dožil 97 rokov. 
Žil na Morave, ale posledné roky ho opatrovali moji rodičia doma. 
Celý život niečo tvoril. 
Vyrábal lietadielka z polystyrénu - mimochodom, úžasne lietali, šil papuče, tašky, 
a namaľoval veľa veľa obrazov. 
Veľmi sa mi páčili vtáčiky z polystyrénu, ktoré robil a tak som ho ešte dávno poprosila, 
aby mi pár vystrúhal,že si ich už domaľujem. 
A on mi ich spravil takto veľa...
 Keď si predstavím, koľko času mu to muselo dať!
Celé roky som ich mala starostlivo uložené v krabičke a teraz som si povedala, 
že zopár ich namaľujem a dám si ich na konáriky do obývačky. 
 Sú krásne hladučké, ľahučké, zobáčik majú vystrúhaný z dreva 
a očičká sú konce zo zápaliek.
Vtáčiky sú ako živé...
Vtáčiu búdku sme dostali ako vianočný darček od mojej sestry, ktorá ju vyrobila...


Tento obraz ruží mám od deda na pamiatku...
Moja mamička prišla s úžasným nápadom a k Vianociam dala spraviť pohľadnice 
z jedného  dedovho obrázku a všetkým jeho ďeťom a vnúčatkám ich odoslala. 
Dedo odišiel od nás minulé Vianoce a takto sme si ho pripomenuli...
Pozdrav som si zarámovala a tak ho mám stále pred očami...







 Životem nelze projít beze stopy...

9 komentárov:

  1. Krásná vzpomínka na dědu. Moc příjemný příspěvek pro oko i pro duši.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Moc krásní ptáčci!!! Vypadají pěkně i takto bílí. A pohlednice je také úžasná, krásná památka na milého člověka...Jana Č.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru aj tí bieli sú pekní. Ďakujem za nakuknutie, Jani!

      Odstrániť
  3. Prešla som až do Vianoc 18, prišla som si na svoje. Z tvojej domácnosti srší na mňa pokoj a láska. Zariadenie a doplnky v domčeku sú znakom vkusu a citu.
    Ďakujem ti, že si mi napísala komentík, tak som mohla zablúdiť na tvoj blog, našla si nového následníka :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Veľmi krásny príspevok. Máte na deduška pekné spomienky, vtáčiky sú dokonalé aj obrázky sa mi veľmi páčia. Ďakujem, že som sa tu na chvíľu mohla zastaviť a moja duša pookriala.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. To je dojemná vzpomínka na Vašeho velmi tvořivého dědečka. Obrazy jsou vskutku krásné a Vy jste, Ľubico, vytvořila takové, dá se říct, opravdu vkusné vzpomínkové zátiší. Ptáčkům jste barvami vdechla život a na modřínových a jakoby ojíněných větvičkách spolu se sýkorkami modřinkami sedí i vrabčák. Působí to velice něžně. Zrovna tak ptačí budka z přírodního materiálu se k tomu velice hodí. Mimochodem, zřejmě celá Vaše rozvětvená rodina je kreativní a ten um a tvořivost se dědí z pokolení na pokolení. To je radost pohledět. Máte všechno naaranžované a vypracované do detailu. Marta

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Moc hezká vzpomínka na dědečka. Ti ptáčci jsou opravdu úžasní a máš je krásně namalované.
    Ľubico, máš to doma útulné, ...moc hezké bydlení.
    Přeji fajn neděli. D.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ďakujem Vám všetkým, jedna sýkorka je maľovaná od deda a tú druhú a vrabčeka som robila ja. Ale mala som čo robiť, podľa obrázkov na internetu, a podľa tej jeho som to dosť dlho maľovala. Ale tá milá spomienka na deda stojí za to :-)

    OdpovedaťOdstrániť