pondelok 2. marca 2020

Anetkina zbierka mušlí

Asi každý z nás sme niekedy v živote prepadli zberateľskej vášni. 
Zbierať sa dá všelilenčo. 
Od servítkov, cez starožitné hrnčeky, keramické zvončeky, bábiky, gumy, anjelikov, autíčka,  pohľadnice a rad ďalších zaujímavých vecí. 

Naša Anetka zbiera mušle. 

Tuším to začalo odvtedy, čo našla na poli malinké mušličky a odtlačky mušlí 
v pieskovcových kameňoch. Kedysi u nás na Záhorí bolo more a toto je toho dôkazom. 
My sme pri mori ešte zatiaľ neboli, no  doma máme už peknú zbierku. 
Najviac mušlí dala našej zberateľke babička, ktorá, keď spomenula známym, 
že jej vnučka zbiera mušle, veľa jej ich podarovali. 
Raz ma Anetka na motoburze uprosila, aby som jej kúpila košíček s mušličkami
a veľkou morskou hviezdou, hoci mne sa zdalo, že ten ufúľaný celofánový balíček
nepôsobil nejako vábne. 
Ale vnútri boli naozaj pekné mušle a hviezda krásne doplnila zbierku. 
Od manželových krstných má tú najväčšiu a najkrajšiu. 
Tiež medzi nimi má zopár kamienkov, napríklad zo sopky Vezuv.
Starostlivo ich uchovávala v krabičkách, a keď mi na jeseň povedala, že potrebuje ďalšiu 
krabičku, napadlo ma, prečo by si také poklady mala nechávať schované niekde v skrinke?

Manžel jej k Vianociam vyrobil vitrínku a ešte jej ju podsvietil. 
To bolo radosti, keď si do nej ukladala svoje mušličky. 
Vitrínku sme zavesili, ale na holej stene na chodbe oproti detským izbičkám mi stále neladila. 
Tak som sa pred týždňom konečne dala na to, zrealizovať myšlienku,
že vytvorím morské zátišie...
Na stenu som ešte nemaľovala. Nejaké námety som čerpala z internetu ale koniec koncov som musela podľa seba ceruzou načrtnúť vlny, morské dno, a maják. 
Mala som šikovnú pomocníčku Katku na prázdninách, tak nám práca išla pekne od ruky.


Anetka, keď prišla zo školy ešte dokreslila rybky, lebo tie že jej tam chýbajú a namaľovala 
bublinky. Samko zasa chcel, aby maják svietil.
Na stenu sme ešte zavesili obrázky z mušlí, ktoré si vyskladala Anetka. 



Vo vitrínke sú aj dva parôžky, ktoré našla v lese, alebo zvláštne prírodniny, ktoré sa jej páčili 
a priniesla si ich na potulkách prírodou. 
Veľmi rada listuje v encyklopédii, prezerá obrázky mušlí 
a kameňov a stále hovorí, že chce na narodeniny mikroskop a glóbus. 
Určite jej postupne budú pribúdať mušle tých najrôznejších tvarov a odtieňov a som rada, 
že má na to svoje miestočko, kde si ich môže ukladať a tešiť sa zo svojej zbierky.



7 komentárov:

  1. Nádherná zbierka a skrinka na ňu je topka, aj nám by sa veru taká zišla, môj Kubko zbiera aj mušle, ale naj kamene, skameneliny a pod..
    A maľba už len dotvára atmosféru, krásna izbička.
    Pekný deň,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Aďka, to je milé, keď tie deti majú takú záľubu v zbieraní a hlavne sa mi na tom páči, že vedia hľadať krásu v "obyčajnej" prírode, nie len vo veciach vyrobených človekom...Tak pozdravujem Kubka, nech sa mu zbierka pekne rozrastá :-)

      Odstrániť
  2. Chodbičku před dětskými pokojíčky jste krásně využili pro Anetčinu zálibu. Je to moc krásné a vkusné. Anetka našla opravdu poklad, starý zřejmě milióny let - zkamenělé otisky lastur. A takový poklad si právem zaslouží nádhernou podsvícenou vitrínku. Lasturky v rámečcích - moc hezky udělané. Podmořský svět sbírku krásně doplňuje. Anetka má výtvarné nadání po mamince, že? Rybičky perfektní a svítící maják jakbysmet. Malovat na zeď, je asi dost fuška, zvlášť u země!? M.J.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No presne, keď sme to morské dno kreslili najprv ceruzou, som si pochvaľovala, že som to nezačala tesne pri zemi od lišty, lebo to by sa hrozne zle robilo tak nízko:-) Každý sa nejako podieľal na našej maľovanej stene a vitrínka tak trošku "ožila" a tie mušličky v nej tiež :-) Ďakujem za milý a pochvalný komentík :-)

      Odstrániť