streda 11. marca 2020

Kuchyňa

Na Vianoce som dostala od môjho manžela kuchyňu.
Dokončenú, krásnu bielu, drevenú, ako som si sama navrhla
a na ktorú som si poctivo nejakú dobu počkala.
Poznáte to staré pravdivé  príslovie, že "kováčova kobyla chodí bosá"
a na mňa to platí doslova. Šikovný stolár v dome a až teraz prišiel na mňa rad
a máme kuchynskú linku hotovú po - takmer 4 rokoch!
Ale teším sa z nej veľmi, postupne si ju zariaďujem.


Dokupujem čo treba a keďže za kopcom máme Holíč, ktorý je známy aj tým,
že kedysi v 18. storočí tam František Štefan Lotrinský (manžel Márie Terézie)
založil manufaktúru na výrobu fajansového riadu,
postupne si od pána Poláka, ktorý v tejto výrobe pokračuje a tiež učí na umeleckej škole 
keramiku, aj nášho Samka, dokupujem keramiku do mojej kuchyne. 
Ešte si chcem všeličo doplniť ako napríklad fajansové taniere, čajovú súpravu a iné...
Kuchyňa je stredobodom celého diania v našom dome, denno denne tu varím a pečiem, 
v lete vo veľkom zaváram, stretávame sa tu pri raňajkách, pri večeri...
Hneď vedľa kuchyne sme nechali pri prerábaní pôvodnú špajzu, 
ktorá je veľká a studená a máme tam mrazničku a všetky zaváraniny a ostatné potrebné veci 
pekne poukladané a hneď poruke.
 Jaseňovú rampu na digestore manžel vyrezal na frézke, ktorú si doma zostrojil.


 Viem, že ju mám na celý život a každý deň si ju užívam 😍


10 komentárov:

  1. Je opravdu nádherná, kochám se už po několikáté. Máš ji krásně vymazlenou, jste s manželem moc šikovní. Pa D.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No, Lubko, to čekání za to určitě stálo. Vymyšlené a zrealizované do detailu. Velikánské plus, že je linka dřevěná. Velká pracovní plocha, praktické a nádherné šuplíčky a to vyřezávání u digestoře! Poličky pod skříňkami, to je moc hezké. Moc se mi líbí skříňka s tím větráním ("sítkem") - asi na mouku apod.? Zelené doplňky tu bílou ještě podzvednou. Nádherné dveře, ostatní doplňky, třeba na okně, dělají kuchyňku moc útulnou. Závidím špajzku, i když máme rod. domek, ta nám velice chybí. Jste neuvěřitelně pracovití a nesmírně šikovní. Dokupování je moc příjemné, to se už jen dolaďuje. Je fajn, že Samka baví pracovat s hlínou. To přibudou za čas další pěkné věcičky. Krásně si kuchyňku užívejte ve spolek. Marta

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marta, ďakujem veľmi pekne. Mám dar od Pána Boha, že mám takého šikovného manžela, inak by sme si drevenú linku a ostatný nábytok nemohli dovoliť. Drevená je aj celá pracovná doska a veru na nej už tie 4 roky všetko robím a vôbec nie je poškodená. Je dva krát nastriekaná schodišťovým lakom :-) A tá biela skrinka so sitkom, to je taká imitácia starodávnych potravinových skriniek. My tam máme vstavanú chladničku . Ešte si chcem veľa keramiky postupne doplniť a potom kuchyňa ukáže ešte krajšie...

      Odstrániť
    2. No a presne mi všetci hovoria, že to čakanie za to stálo, ale už som veľakrát b myslela, že sa toho ani nedožijem :-D

      Odstrániť
  3. Náádherná kuchyně, moc se mi líbí. Krásně jsi ji sladila s okolím. Velice pěkně udělané. A špajzku moc chválím, taky jí máme. Sice špajzku nemám hned vedle kuchyně, ale je to moooc dobrá věc.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. MOc povedena kuchynka, at vam dela radost, manzelje sikovny. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Právě jsem se podívala k tobě po delší době a málem jsem omdlela! takhle si představuji svoji vysněnou kuchyni, bílou, s dřevěnou pracovní deskou a porcelánovým dřezem pod oknem!
    Ta tvá je naprosto dokonalá!!! U nás by musela být do eL, a kulatý bílý stůl doprostřed.
    Jsem naprosto okouzlená a moc ti ji přeji, užívej si nádherného prostoru. To se tu bude tvořit, péct a vařit, vymýšlet dobrůtky.Rozmazlovat rodinku.
    Pozdravuji pana manžela, je kouzelník. Jiřina z N.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Bubatko, teď jsem se dočetla, že to máš kousíček do Holíče, kde jsem na podzim byla o dovolené a netušila jsem, že tam bydlíš.
    Na tvoji kuchyni se budu chodit dívat ještě dlouho, stejně jako chodím k Andrejce z revedevivre.
    Je to dokonalost.
    Jiřina z N.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Moc krásná kuchyň a milé povídání!
    Přeji příjemný večer, Helena

    OdpovedaťOdstrániť