štvrtok 17. decembra 2020

Medovníkové guličky

 

Volala som so švagrinkou, ktorá pri viacerých deťoch už má aj napečených neviem koľko 
druhov vianočných koláčikov a medzi nimi aj tieto guličky. 
Veľmi ich chválila, tak som skúsila aj ja a veruže sú výborné, jednoduché 
a moje dievčatká ich naguličkovali sami, tak som mohla pokračovať v pečení ďalších druhov 
u nás zaužívanej vianočnej klasiky: medovníky, linecké, karamelky, mrkvovníčky......

Medovníkový korpus:
500 g hladkej múky
2 vajcia
2 mlž sódy
60 g masla
200 g práškového cukru
4 VLŽ medu

Krém:
1 karamelové salko
1 maslo

Najpr si urobíme cesto. V hrnci roztopíme maslo s medom, pridáme cukor, vajcia, 
zmiešame s múkou a sódou. 
Cesto poriadne premiesime najprv v hrnci, potom na doske a necháme chvíľu odležať. 
Potom rozvaľkáme dva pláty na dva plechy a upečieme.
Na krém si vymixujeme maslo, pridáme karamelové salko. 
Upečené pláty rozlámeme na malé kusy a v mixéri rozmixujeme. 
Sypkú zmes zmiešame s krémom, ale nie všetko, necháme si trochu na obaľovanie.
A už len formujeme guličky, obalíme vo zvyšnej medovníkovej zmesi a ukladáme do košíčkov...



3 komentáre:

  1. Lubico, to je lákavá dobrota. Jiřina z N.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Je to naozaj moc dobre,nasa Anetka zahlasila,ze ich bude jest cele Vianoce,tak som ich radsej schovala este na tych par dni😃

    OdpovedaťOdstrániť