nedeľa 26. septembra 2021

Dedinka Vlkolínec


 Pred niekoľkými týždňami sme sa vrátili z dovolenky po Slovensku. 
Je také krásne, že ani nemám potrebu ísť niekam inam. 
Vysoké hory, malebné doliny, staré hrady a kultúrne pamiatky sú pre moju dušu balzamom.


Konečne sme zavítali do dedinky, ktorú som už toľko krát maľovala ale nikdy naživo nevidela. 
Až teraz viem, v akom prostredí pod horami sa nachádzajú drevené zrubové domčeky, 
ktoré sú zapísané do zoznamu Svetového dedičstva UNESCO. 







Zachovala sa tu pôvodná architektúra horskej osady, ktorá je jedinečná tým, 
že dreveničky sú ošetrené farebným vápenným náterom. 
Stredom preteká potôčik a nad dedinkou sa týči vrch Sidorovo. 



A tu je ukážka zopár domčekov, ktoré som maľovala. Niektoré sú naozaj z fotiek z Vlkolínca.





Teším sa, keď nabudúce zavítame do ďalších skanzenov na Slovensku. 
Každý je niečím výnimočný a nesie v sebe kus života našich predkov...

9 komentárov:

  1. Ĺubi, měli jste krásnou dovolenou. Je dobře, že poznáváte krásy rodné země. Skanzen se mi moc líbí a je dobře, že zůstává zachován pro příští generace.
    Měj krásné podzimní dny.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Ruzi, na dovolenke sme toho skutocne vela presli a zazili. Ak Tebe krasne dnicky...

      Odstrániť
  2. Vlkolínec i Zuberec jsou moc krásné, ale tvoje obrázky jsou ještě hezčí! Jela bych na Slovensko ještě dnes.
    Jiřina z N.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Cesko ma tiez velmi vela nadhernych zamkov a zaujimavych miest. Tesim sa, ked aj tam pojdeme 🙂❤️

      Odstrániť
  3. Lubi,zdravím. Moc hezký skanzen, všechny ty chaloupky a Tvoje obrázky. Taky bych to chtěla jednou vidět na vlastní oči... Měj se moc hezky, ahoj. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Leni, niekedy tam trebars odbocite cestou do Tatier🙂🙂🙂

      Odstrániť
  4. Byla jsem tam a líbilo se mi tam moc.
    A Tvoje obrázky se mi líbí taky moc !
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dakujem velmi pekne, Hanka, som rada, ze sa obrazky pacia, stale sa chystam, ze si zopár aj sebe konecne namalujem🙂

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Naše loňská zastávka na dovolené tam u vás))) moc se nám tam líbilo. Je to krásné místo s duchem historie. Eva

    OdpovedaťOdstrániť