nedeľa 31. októbra 2021

Špajza a jej poklady


Keď sme si začali pred siedmimi rokmi prerábať dom po rodičoch, prebúrali sme dve steny, 
aby sme zväčšili chodbu a obývačku, ale jednu som si nedala. 
Tú, ktorá je hneď za kuchyňou. Je to špajza, ktorá tam tak bola odjakživa. 
Je na severnej strane domu a má malé okienko do dvora. 
Viem, že dnes je moderné mať veľké priestory a súčasťou kuchynských liniek 
sú potravinové skrine. Lenže tam nezavriete regále so zaváraninami, veľkú mrazničku 
a priestor, kam sa dá schovať čokoľvek od vecí, ktoré používam v kuchyni len sezónne. 
V zime je tu dobrý chlad, odložím si tam napečené vianočné koláčiky do boxov a všeličo iné. 
A hlavne: z vlastnej skúsenosti viem, ako sa mi vždy nechcelo, keď ma mamička poslala ako 
malú u našich doma k obedu priniesť sterilizované uhorky, alebo kompót do odľahlej pivničky 
kdesi na konci suterénu nášho domu. 
Chcela som mať čistú špajzu pekne poruke.



Naša kuchyňa nie je preto nejaká veľká, ale tá špajza za ňou, 
ktorá ju zmenšuje je pre mňa k nezaplateniu.
Pôvodné drevené regále sme natreli bielou farbou a tak nám špajzka slúži dodnes. 


A najkrajšia odmena za  každoročnú zaváraciu námahu pre mňa je, 
keď v zime prídu za mnou deti pýtať si kompótik 
a ja im budem mať čo ponúknuť :-)))))

9 komentárov:

  1. Lubico, to je neuvěřitelné, jak ty jsi praktická a zároveň máš v krvi zdobnost, čistotu a preciznost. U vás je to naozaj boží. Jiřina z N.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale, Jirinka,keby si vedela kolko krat je u nas neporiadok:-) ale dakujem Ti za pochvalu :-)

      Odstrániť
  2. To je táááková nádhera.Jitka.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak tomu říkám špajza ! Perfektní !
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Lubi, zdravím. To je vyrovnané líp než v supermarketu. Moje babička měla taky špajz za kuchyní větší pomalu než kuchyň, bylo to ohromně praktické. Já mám špajzy sice dva, ale až ve sklepě, což není ideální. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Wau, to je ale nádhera. Jo, je vidět, že jste na zimu skvěle připraveni. Ĺubi, jsi nesmírně šikovná a pracovitá.
    Měj krásné dny. D.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Máš moc pěknou kuchyni. Špajz máš krásnou. Chladná špajz je potřeba.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Lubi, tak toto je taka nadhera, klobuk dole... tiez by som chcela byt takto zorganizovana ♥ Alexandra

    OdpovedaťOdstrániť